Euro Stars – Heren 1

24 sep 2017

Eurostars – Hazenkamp 12-11

In Cappelle aan de IJssel stond vandaag de wedstrijd tegen Eurostars op het programma. Een wedstrijd die voor de Hazenkamp gewonnen moest worden om uitzicht te hebben op directe handhaving.
Na 3 mooie overwinningen speelde de Nijmegenaren ook vandaag tegen de ervaren mannen van Eurostars een prima en verdienstelijke partij. Eurostars die bekend staan als een goede en ervaren slag ploeg hadden moeite met de ballen van werper Maarten Sommer. Aanvallend kwam de Hazenkamp pas in de 3e inning op stoom waarna het vervolgens iedere inning wist te scoren. Mede door Robbert Lafferty die goed was voor 4 hits en Wesley Kamoen die er zelfs 5 sloeg.
De Hazenkamp verloor de wedstrijd in de cruciale 5e inning waar Eurostars maar liefst 5 punten wist te scoren onder andere met een verre homerun in het rechtsveld.
De Nijmegenaren bleven erin geloven en knokte zich nog sterk terug in de wedstrijd.
In de 9e inning ging de Hazenkamp met een 9-11 voorsprong het veld in.
Eurostars kwam vervolgens in de gelijkmakende 9e inning met de honken vol en met 2 hits op rij over de Hazenkamp heen waarmee de wedstrijd eindigde met een 12-11 nederlaag.
Door deze uitslag is de Hazenkamp afhankelijk geworden van het resultaat van concurrent Blue Birds. Blue Birds won vorige week al zeer verrassend van PSV en wist ook vandaag te winnen van Gryphons. Hiermee staat de Hazenkamp met 2 wedstrijden meer gespeeld 2 punten voor. Volgende week moet Blue Birds nog 2 maal tegen de nummer laatst UVV.
De kans is dan ook dat de Hazenkamp 1 zal degraderen. Deze 1e Klasse B zit erg dicht op elkaar wat het bijzonder en extra zuur maakt om met deze resultaten te degraderen. Ook vandaag tegen de nummer 2 uit de competitie waren we zeker niet de mindere met 20 hits tegenover 13 van Eurostars.
Cruciaal dit seizoen waren de 2 nederlagen tegen directe concurrent Blue Birds en de krappe selectie van de groep wat ons kwetsbaar maakte met name in de periode mei/juni.

Gelukkig wist het heren 2 team wat vorige week kampioen werd de 1e klasse voor de Hazenkamp veilig te stellen.