Verslag Heren 2 – Royals

08 jul 2018

Hazenkamp HB2 – Royals 18-4

Op het harde en droge veld van sportpark Staddijk stond vanmiddag de wedstrijd Hazenkamp2 – Royals op het menu. De Nijmegenaren die zelf vorige week verloren en Royals ruim zag winnen van de nummer 1 Cardinals was gewaarschuwd.

Startend werper voor de Hazenkamp Garrelt Klaassen (Charlie) begon ijzersterk. Pas in de 5e inning wisten de Royals het eerste punt te scoren. Door de afwezigheid van Robbert Lafferty werd er wat geschoven in het veld en speelde Dylan Kamoen zeer verdienstelijk op het 3e honk. Verdedigend stond het goed en met 2 mooie dubbel spelen werd ‘Charlie’ prima geholpen.
In tegenstelling tot de afgelopen weken waren we vanaf van het begin tot het einde sterk en scherp aan slag. Met 14 hits, 3 maal 3 slag, 8 maal 4 wijd en goed honk lopen werden er in 6 slagbeurten 18 runs gescoord. 1e inn 3-0, 2e inn 7-0, 3e inn13-0, 4e inn 15-0, 5e inning 15-1, 6e inn 18-1, 7e in 18-4.
Roy Kamoen die de afgelopen 3 wedstrijden geblesseerd aan de kant stond kon vandaag als aangewezen slagman weer meedoen. Met 4 uit 4 en vier RBI’s was hij aanvallend erg belangrijk. Dit zelfde geldt voor Bas Langenhuizen die met 3 uit 3 waarvan een schitterende en verre Gran Slam Homerun goed was voor 7 RBI’s.
Klaassen gooide de hele wedstrijd uit. Hij kreeg 7 hits tegen, gooide 4 maal 3 slag en 1 maal 4 wijd.
De wedstrijd eindigde in de 7e inning met een 18-4 eindstand. Een wedstrijd waar we zeer tevreden op terug kunnen kijken.
Met deze overwinning staat de Hazenkamp weer alleen op de 2e plaats.

Volgende week is de laatste wedstrijd voor de zomerstop uit tegen de Starlights.